Европейската комисия отпуска 185,9 милиона евро през 2023 г. за финансиране на дейности за популяризиране на устойчиви и висококачествени продукти на хранително-вкусовата промишленост от ЕС в ЕС и в световен мащаб. Приетата от Комисията работна програма по политиката за популяризиране за 2023 г. допринася за осъществяването на политическите приоритети на Европейската комисия за периода 2019—2024 г., по-специално стратегията „От фермата до трапезата“.
Наличните суми за кампании, избрани през 2023 г., са почти поравно разпределени между популяризирането в рамките на вътрешния пазар на ЕС и в трети държави — съответно 83,3 милиона евро и 83,1 милиона евро.
С помощта на избраните кампании потребителите от ЕС и от целия свят ще бъдат осведомявани за различните схеми и знаци за качество на ЕС, например географските означения или биологичните продукти. За последната категория ще бъдат отпуснати до 28 милиона евро за стимулиране на търсенето на биологични продукти в съответствие с плана за действие за биологично производство.
Допълнителни 36 милиона евро ще помогнат сред европейските потребители да се популяризират устойчиви селскостопански практики, благоприятни за климата, околната среда и хуманното отношение към животните, и да се насърчи потреблението на произведени по устойчив начин продукти на хранително-вкусовата промишленост.
За да се поощрят по-здравословните и балансирани начини на хранене, повече от 19 милиона евро ще бъдат специално предназначени за популяризирането на пресните плодове и зеленчуци, за да се помогне на сектора да се справи с трайните предизвикателства като намаляващото потребление и износ и слабата позиция при договаряне с големите вериги за търговия на дребно и преработвателите. Като цяло дейностите за популяризиране, насочени към потребителите на вътрешния пазар, следва да се позовават на насоките за хранителния режим на целевите държави членки и да са в съответствие с тях.
Право да подават заявления за финансиране и да представят предложения имат широк кръг от организации, като например търговски организации, организации на производители и групи от отрасъла на хранително-вкусовата промишленост, отговарящи за дейностите по популяризиране.
Отворени са Покани за предложения за насърчаване на селскостопанските продукти.
Европейската комисия съфинансира кампании за популяризиране на европейски селскостопански продукти в световен мащаб и повишаване на осведомеността за селскостопанските продукти на ЕС на нови пазари.
Относно популяризиране на агро-хранителни продукти на ЕС, организациите могат да изпратят своите предложения до 20 април 2023 г.
За повече информация:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/bg/ip_22_7769